8 Nisan 2010 Perşembe

güç sizinle olsun...

Gariptir kimse Jedi oluşumu sorgulamaz herkes neden serseri diye sorar. Jedi oluşum şüphe götürmez bir durummuş gibi hissederim hep, sanki elim her an kılıcımdadır ve herkes bunun bilincindedir.

Kimsenin sorduğu soracağı yok ya ben yine de anlatayım:
Eskiden, çooook eskiden dayımla film izlemek ayrı bir keyifken dayım beni ve kuzenimi star wars'un ilk filmine götürmüştü sene yanılmıyorsam 1999'du... Obi-wan, Qui-gon, Anakin, Padme, Yoda... derken bir de bakmışım ki filmi içselleştirmişim, bir parçam oluvermiş. Medikloryanlar benim de kanımda dolaşıyormuş gibi hisseder olmuşum elimde olmaksızın... kaptırıp gitmişim

İlk filmi bir kez ikinciyi iki kez üçüncüyüyse üç kez sinemada izlemiş biri olarak bu konuda feci takıntılı olduğumu söyleyebilirim :)

İkinci film ile birlikte bir Anakin aşkı kabardı içimde ki sormayın dostlar... Siz star wars'ta ağlayan duydunuz mu hiç? Çıktığı ilk gün, ki çok iyi hatırlıyorum 19 Mayıs'tı, filme gittim ve salonda "hayır..." diye bağıran filmden ağlayarak çıkan bir tiptim. "usta Skywalker çok korkuyoruz.../(bziüuuuuuwww)" ve bu replikle bir yandan ağlamaya başlayıp diğer yandan hayır diye bağırdım ben... bu yaşa geldim hala Anakin bir başka çekici gelir gözüme engel olamam... karizmatik, zaman zaman küstah, serseri, insanvari, kötülüğe meyilli... geçtiğimiz yaz anca indirebildim duvarımdan posterlerini...

Anakin'in çekiciliği bir yana ben aslında en çok Mace Windu'yu severdim karakter olarak. Öyle bir karizma var mı ya... Özel tasarım ışınkılıcı ile bambaşka bir adam... Özgünlük hep saygı uyandırmıştır zaten benim bünyemde... Kime benziyorsun derseniz Yoda derim, kardeşim de onaylar hatta bu durumu... En sevdiğim şeye aşık olmak zorunda değilim ya da aşık olduğum şeye benzemek zorunda da değilim... Ortada garipsenecek bir durum yok yani aslında ...

Bu arada az kişinin yanında ağlamışımdır ama olur olmadık filmlerde ağlamak gibi bir huyum var ne yazık ki... bir de korku filmlerinde gülmek gibi akıllara zarar bir huyum var ki aykırılığın doruk noktası... Linç edecekler bir gün diye sinemada korku filmi izlemiyorum artık... Mantıksız arkadaş ne diye korkayım, 2 ses efektiyle yerimden ne diye sıçrayayım millet sıçrayınca gülüyorum ne yapayım... korkmak konusunda beceriksizim zaten, az insan denemedi beklemediğim anda önüme fırlayıp karanlıkta korkutmayı... Olmayınca olmuyor üstadım...

Neyse epey dağıttım konuyu. Bir konu da yoktu ya...

"Bağlanmak yasak. Sahip olmak yasak. Sevecenlik, ki ben kayıtsız şartsız aşk olarak tanımlıyorum, serbest. Yani aşka izin var." Anakin'in en sevdiğim repliklerindendir, romantiktir serseridir özenilesidir... belki de bu yüzden kendime serseri jedi diyişim bir jedi olarak görsem de kendimi aşktan kaçamayacağımı düşündüğüm için... kuralları yıktığım için, aykırı olduğum için...

Mantık abidesi olunca az dert dinlemiyor, az akıl vermiyor, az düşünmüyor, az padawan eskitmiyor insan... Filozof diyorlar şöyle bir baktıktan sonra ve saygı duyuyorlar çoğunlukla... Ayaklı kütüphane gibi ne gelirse akıllarına size soruyorlar. Hayran oluyor bazısı, gözlerinde bambaşka bir parıltıyla "eğit beni" diyiveriyor hiç düşünmeden "padawan olarak al beni" peki diyorsun ama pek azında aradığın cinsten mantık ve sabır oluyor, hatta kimi kandırıyoruz hiçbirinde sabır ve mantığı bulamıyorsun bir arada... haklısın diyor ama uygulayamıyor anlattığın felsefeleri, bir an önce padawan saçını kesip atmaktan başka derdi yok...

Ne diye saçmalıyorsam gecenin bir körü... Jedi da olsak yorulabiliyoruz... Genç yaşımda karanlıktan daha siyah gözlerimin altı... Uyku, huzur, gerçek bir dinlenme lazım bana... Zor ama gerekli... Güç sizinle, bizimle olsun

2 yorum:

  1. Besti, yazmaya başlamana çok ama çok sevindim takipçinim bundan sonra :) Ne padawan ne jedi biliom ama bunlar bence iyi şeyler eğit beni beste :D

    YanıtlaSil
  2. deli çocuk :) saol teşekkür ederim :) seviyorum seni :)

    YanıtlaSil